تاندونیت شانه

تاندونیت شانه عارضه ای است که با التهاب تاندون های شانه همراه بوده و معمولا در افراد ورزشکار رخ می دهد و منجر به دردناک شدن حرکات شانه می شود.

استفاده بیش از حد از شانه و کشیدگی های مکرر مفصل شانه مهم ترین عواملی هستند که ریسک بروز این آسیب ورزشی شایع را افزایش می دهند.

در این آسیب ورزشی شایع تاندون های شانه ملتهب شده و ممکن است پارگی های خفیفی نیز در آن ها رخ دهد.

انجام فعالیت های تکراری که نیازمند حرکات مکرر شانه و اندام فوقانی است، وارد شدن ضربه به شانه و یا انجام ورزش هایی مانند شنا، تنیس، هندبال نیز که با فعالیت زیاد شانه همراه هستند مهم ترین عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به این آسیب هستند.

.عدم درمان مناسب این آسیب و پیشرفت بیماری می تواند منجر به التهاب بورس های شانه شده و خطر آسیب های دیگری همچون پارگی روتاتور کاف را افزایش دهد ، سندرم شانه منجمد نیز از دیگر عوارض عدم درمان مناسب این آسیب است.

علائم تاندونیت شانه

• درد و التهاب شانه
  • تشدید درد هنگام حرکت دادن شانه
  • تورم و گرمی شانه
  • کاهش توانایی شانه در حرکت کردن
  • حساسیت به لمس و فشار
  • گرفتگی عضلات شانه
  • شنیده شدن صدا از شانه هنگام حرکت دادن آن

• آسیب دیدگی شانه در اثر وارد شدن ضربه به شانه
  • انجام فعالیت‌های تکراری (فعالیت هایی مانند نقاشی و خیاطی نیز که با حرکات تکراری دست همراه نیز ریسک ابتلا به تاندونیت شانه را افزایش می دهند.)
  • اختلال در خونرسانی به شانه
  • کشش بیش از حد و شدید عضلات اطراف شانه هنگام انجام فعالیت ها
  • انجام فعالیت های ورزشی سنگین بدون آمادگی قبلی و گرم کردن مناسب بدن
  • وارد شدن فشار بیش از حد به شانه در نتیجه انجام تکنیک های نادرست هنگام ورزش و فعالیت
  • افزایش سن خاصیت کشسانی تاندون ها را کاهش داده و ریسک بروز این آسیب را افزایش می دهد.
  • بیماری های مفصلی مانند روماتیسم مفصلی نیز ریسک ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

روش های درمان تاندونیت شانه

کاهش سطح فعالیت ها به مدت چند هفته و تا زمان بهبودی کامل ضروری است.

استفاده از کمپرس سرد نیز در تخفیف ردد و التهاب موثر است.

ممکن است پزشک با تجویز آـل اقدام به بی حرکت کردن شانه کند.

استفاده از داروهای ضددرد و ضدالتهاب نیز به کاهش درد و التهاب ناشی از این آسیب کمک زیادی می کند.

فیزیوتراپی ورزشی بهترین راهکار در درمان تاندونیت شانه است که با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی مقدم ( فیزیوتراپی خوب در ونک ) می توانید از آن بهره مند شوید.

اولتراسوند تراپی ، لیزر درمانی و تمرین درمانی از جمله راهکارهای فیزیوتراپی در درمان این آسیب هستند.

جراحی در صورت عدم درمان با روش های فوق به عنوان آخرین گزینه درمانی انجام خواهد گرفت.

فیزیوتراپی ورزش – فیزیوتراپی در ونک – فیزیوتراپی شانه – فیزیوتراپی خوب در غرب تهران